Sunday, August 9, 2009

MAJLIS RAMAH MESRA ROMBONGAN DELEGASI KERAJAAN NEGERI DENGAN DEWAN PERWAKILAN MAHASISWI ISKANDARIAH


ISKANDARIAH, 7 OGOS - Rombongan Delegasi Kerajaan Negeri Perak yang tiba pada 5 Ogos lalu, meneruskan perjalan ke Iskandariah. Kali ini, KPIPM mendapatkan keizinan PMRAM untuk menggunakan Dewan Perwakilan Mahasiswi Iskandariah untuk mengadakan Majlis Ramah Mesra.

PMRAM sebagai tuan rumah, mengalu-alukan kedatangan tetamu Malaysia, tanpa mengira parti politik.

Rombongan Delegasi tiba di Iskandariah pada 6 Ogos, jam 6.30 petang. Pada hari ini, Rombongan Delegasi telah menemui mahasiswi Iskandariah sepertimana yang telah diaturkan sebelum ini.

Pada jam 9.30 pagi, Rombongan Delegasi tiba di perkarangan Dewan Perwakilan Mahasiswi Iskandariah dengan diiringi oleh Yang Dipertua, dan Presiden Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir, Ustaz Abdul Mu'izz bin Mohamad.

Majlis ramah mesra dimulakan pada jam 9.43 pagi dengan bacaan ayat-ayat suci al Quran oleh Dato' Kapten (B) Najimuddin bin Elias al Hafiz, dan majlis taaruf yang turut dikendalikan oleh beliau.

Majlis diteruskan lagi dengan ucapan alu-aluan oleh Yang Dipertua, Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir, Ustaz Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil.

Kemudian disusuli oleh ucapan Presiden Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir, Ustaz Abdul Mu'izz bin Mohamad, sebagai tuan rumah.

Majlis diteruskan lagi dengan amanat yang disampaikan oleh Tan Sri Dato Seri Haji Harussani bin Zakaria, Mufti Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan.

Seterusnya ucapan ramah mesra yang disampaikan oleh Dato' Dr Abdul Rahman bin Hashim, Setiausaha Kerajaan Negeri Perak.

Majlis diserikan lagi dengan penyampaian cenderahati daripada PMRAM dan JPMK kepada tetamu, dan sumbangan daripada kerajaan negeri.

Selesai majlis ramah mesra, para tetamu dan ahli DPMI menjamu selera. Majlis tamat pada jam 12.15 tengahari.