Tuesday, July 28, 2009

PROSES PEMINDAHAN RUMAH PERAK BERMULA


KAHERAH, 28 JULAI – Proses pembungkusan barang sudah bermula semenjak seminggu kebelakangan ini. Ia telah digerakkan di bahagian HEWI di peringkat permulaan.

Semalam, 27 Julai pada jam 10 malam, telah bermula proses pemindahan barang akhawat dari bilik akhawat ke bahagian dewan di bawah.

Pagi tadi, pada jam 7.10 pagi, Unit Bertindak Urusan Pemindahan yang diketuai oleh Us Ahmad Faisal bin Mehamod, telah mengadakan perjumpaan bagi membincangkan beberapa perkara berkaitan pemindahan ini.

Wartawan blog telah dimaklumkan bahawa proses pemindahan peringkat pertama akan dilakukan pada jam 10 pagi hari ini. Namun proses tersebut terpaksa dibatalkan dan ditunda pada hari khamis ini, kerana beberapa sebab yang tidak dapat dielakkan.

Ketika ditemui, Yang Dipertua, Ustaz Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil memberitahu bahawa makluman akan disampaikan melalui dua medium, iaitu rasmi dan tidak rasmi. Beliau berharap agar semua ahli dapat maklum tentang proses pemindahan ini.

Beliau juga mengesyorkan kepada mana-mana ahli yang berkelapangan, untuk turut serta dalam proses pemindahan ini. Beliau berkata, kita meraikan beberapa aktiviti di muhafazah yang sedang berjalan, peserta yang terlibat dengan Piala Malaysia, dan HEWI yang terlibat dengan Program Kesenian HEWI anjuran PMRAM.