Tuesday, July 28, 2009

PASUKAN BOLA SEPAK PERAK KE PIALA MALAYSIA CEMERLANG

ZAGAZIG, 28 JUN – Yang Dipertua, Us Muhammad Mujahid mengucapkan tahniah kepada Pasukan Bola Sepak Perak ke Piala Malaysia yang diadakan di Zagazig atas 2 kemenangan yang diraih semalam. Pasukan Perak diketuai oleh Ustaz Muhammad Husairi bin Mohamed Wildan, dan pengurus pasukan ialah Ustaz Mohd Hafiz bin Shamsuddin.

Perlawanan pertama yang dihadapi oleh Pasukan Perak ialah pada pasukan Negeri Kelantan, iaitu pada hari kedua Piala Malaysia anjuran PMRAM. Perlawanan pertama ini menyaksikan Negeri Perak dibolosi sebanyak 2 gol.

Pada keesokan harinya, 27 Julai, Pasukan Perak bergerak cemerlang apabila mengalahkan Negeri Sabah dan Johor. Penjaring gol ketika perlawanan bersama Negeri Johor ialah Ustaz Megat, manakala perlawanan bersama Negeri Sabah ialah Ustaz Husairi Wildan.

Pada pagi tadi, wartawan blog melaporan bahawa Perak tumpas di tangan Mansurah sebanyak 3 gol. Sejurus itu menyekat kelayakan Pasukan Perak untuk masuk ke peringkat suku akhir.

Ustaz Muhammad Azizuddin bin Aznan, Ketua Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadhah menyifatkan bahawa terdapat peningkatan yang cemerlang dalam pasukan bola sepak Perak sendiri, berbanding sebelumnya.

Tahniah dan terima kasih diucapkan kepada semua pemain, kata Yang Dipertua ketika ditemui oleh wartawan blog, selepas beliau menghadiri perjumpaan bersama Unit Bertindak Urusan Perpindahan pagi tadi. Beliau berharap agar kecemerlangan tahun ini dapat dipertingkatkan lagi pada tahun hadapan.