Thursday, August 27, 2009

MAHASISWA/WI BARU SELAMAT TIBA DI KAHERAH


KAHERAH, 26 OGOS - Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir hari ini menerima kedatangan adik-adik baru bagi sesi 2009/2010. Mereka yang menaiki pesawat Qatar Airlines, tiba di lapangan terbang Kaherah pada jam 3.30 petang selepas transit di Doha untuk beberapa ketika.

Ketibaan mereka telah disambut oleh AJK Pelaksana Unit Sambutan Mahasiswa Baru (USMB)yang diketuai oleh Ustaz Zulhafeez bin Ahmad Zahidi, Yang Dipertua KPIPM, Ustaz Khairul Ashraf Mohamad Khir, Ketua HEWI, Ustazah Siti Salamah binti Hamzah, serta wakil daripada badan pengurus PMRAM, Ustaz Taufiq bin Dahlan.

Kehadiran seramai 64 orang mahasiswa sekurang-kurangnya menambah lagi golongan pelapis yang akan menerajui Negara dengan berlandaskan alQuran dan Sunnah. Mereka terdiri daripada 41 orang mahasiswa dan 23 mahasiswi dengan 3 orang daripadanya merupakan mahasiswi perubatan.

Kesemuanya dibawa terus ke Wisma Darul Ridzuan Baru dengan menaiki dua buah bas. Perjalanan yang mengambil masa hampir 45 minit itu diisi dengan ucapan aluan dan pengenalan oleh wakil KPIPM dan PMRAM.

Keterlibatan anak-anak perak yang menanti ketibaan mereka di Wisma Darul Ridzuan Baru, melicinkan lagi kerja-kerja pengagihan penempatan. Mereka kemudiannya dibawa masuk ke dewan untuk taklimat keselamatan sebelum dibenarkan beristirehat dalam bilik masing-masing.

Keberadaan mahasiswa baru di bumi anbiya' ini, akan diberi pengisian oleh usmb sebelum urusan kuliah bermula. Mereka dijangkakan untuk mengikut pengisian dan program-program yang telah dirancangkan oleh pihak USMB sehingga bulan November.