Saturday, August 15, 2009

PROGRAM PENUTUP DUAT MENILAI PRESTASI PERSATUAN SELAMA SETAHUN


KEHERAH, 15 OGOS - Program Pemantapan DUAT (PEMANDU) yang telah diadakan sebanyak 7 siri, akhirnya ditutup pada hari ini. Majlis penutupan DUAT kali ini disifatkan sebagai slot esklusif bersama Yang Dipertua, dan pimpinan KPIPM.

Program kali ini dinamakan sebagai Penjelasan Tentang Isu-Isu KPIPM, dan bertemakan "Santai Bersama Pimpinan".

Majlis bermula pada jam 9.25 malam, dengan dipengerusikan oleh Ustazah Rasyidah binti Arzemi sebagai pemangku Timbalan Pengarah PEMANDU.

Ia dimulakan dengan alunan nasyid asma' al husna dan bacaan ayat-ayat suci al Quran oleh Ustaz Ibnu Abbas bin Azizuddin, johan pertandingan tilawah peringkat PMRAM dalam program EGP '09.

Pada jam 9.40 malam, majlis diserahkan kepada Yang Dipertua, Ustaz Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil untuk mengendalikan slot.

Panel dalam slot ini ialah Yang Dipertua sendiri, Ketua HEWI Ustazah Nor Azlina binti Idris, Pengerusi Badan Penasihat Ustaz Ahmad Arifin bin Zakariya dan Ustazah Asma binti Mohammad Aziz sebagai pemangku Badan Penasihat.

Di dalam slot ini, ia lebih membincangkan tentang muhasabah sepanjang sesi pemerintahan 08/09, cadangan, pandangan, lontaran idea dan sebagainya. Program diakhiri dengan menikmati jamuan yang disediakan pada jam 11.25 malam.

Ustaz Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil menyifatkan bahawa pertemuan pada malam ini lebih berbentuk suara hati ke hati, untuk membincangkan masalah-masalah yang boleh diselesaikan bersama dalam KPIPM sendiri.

Beliau mengharapkan agar masalah-masalah yang disuarakan dapat diselesaikan segera dan tidak berulang. Beliau juga mengharapkan agar semua ahli dapat bersama-sama di dalam Mesyuarat Agung Tahunan nanti, dan bersama-sama turun mengundi.