Thursday, August 20, 2009

MAJLIS PENGENALAN CALON MENYERLAHKAN PERSAINGAN SIHAT


16 OGOS - Ahli Jawatankuasa Khas Pilihanraya KPIPM semalam telah mengumumkan bahawa pada hari ini akan dilangsungkan Majlis Pengenalan Calon, seterusnya menjadi permulaan bagi tempoh berkempen.

Majlis Pengenalan Calon ini telah berlangsung pada jam 9.45 malam dengan dipengerusikan oleh Ustaz Mohd Ibrahim bin Mansor, Pengarah Ahli Jawatankuasa Khas Pilihanraya KPIPM 2008/2009.

Seramai 12 orang calon telah diperkenalkan, dan masing-masing diberi peluang untuk memperkenalkan diri, menyatakan misi dan visi.

12 calon tersebut ialah, Muhammad Husairi bin Mohamed Wildan, Muhammad Firdaus bin Aznan, Mohd Zahid bin Abu Bakar, Muhd Syazwan bin Khalid, Muhammad Hafiz bin Shamsuddin, Jamaluddin Hafiz bin Abdullah Aisha, Muhd Ridhwan bin Othman, Muhammad Hafizuddin bin Zakariya, Fakhruddin bin Daud, Mohd Aliff Hadi bin Mohd Razi Ibnu Abbas bin Azizuddin dan Mohammad Omar bin Adam.

Ia diselang seli dengan pengenalan calon HEWI yang telah menang tanpa bertanding. Mereka ialah Norzihan binti Mohd Rafidi, Huzaifa binti Hassan, Dzulyalyna binti Ahmad Zahidi, Nurul Aimi binti Muhamad Razi, Nuraimi Jalwati binti Mohd Rani, Noor Shuhada binti Zolkafli, Nur Syuhada binti Hashifuddin, Saidatul Yuhanis binti Dahwani dan Hazila binti Abdul Hamid.

Pengenalan terakhir ialah calon Yang Dipertua yang juga telah menang tanpa bertanding, Muhammad Khairul Asyraf bin Muhd Khir.

Peluang calon memperkenalkan diri ini selesai pada jam 11.20 malam.

Kemudian disambung kembali dengan kempen beberapa penyokong bagi mana-mana individu yang dicalonkan.

Setelah selesai slot ini, AJKKPR mengambil kesempatan menerangkan tentang etika berkempen dan mengundi yang akan diadakan pada 19 Ogos nanti.