Thursday, August 20, 2009

KEMERIAHAN MAJLIS KESYUKURAN DAN ANUGERAH CEMERLANG


KAHERAH, 17 OGOS - Majlis Kesyukuran dan Anugerah Cemerlang KPIPM adalah salah satu program tahunan yang bertujuan meraikan kecemerlangan ahli KPIPM dalam segenap bidang.

Pada tahun ini, majlis yang gilang gemilang ini telah diadakan pada hari ini, yang juga menjadi perasmian bagi Mesyuarat Tahunan HEWI kali ke 22 dan Mesyuarat Agung Tahunan kali ke 43.

Majlis bermula pada jam 9.05 malam dengan dimulakan dengan alunan Nasyid Asma al Husna dan Lagu PMRAM.

Majlis Perasmian telah bermula pada jam 9.15 minit dengan dimulakan dengan ucapan Pengarah Program, Ustaz Ahmad Faisal bin Mehamod.

Kemudian disusuli dengan ucapan alu-aluan oleh Yang Dipertua, Ustaz Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil.

Majlis perasmian telah disempurnakan dengan ucapan perasmian oleh Ustaz Shahrizan bin Mohd Hazime, Timbalan Presiden PMRAM. Ia disusuli pula dengan gimik perasmian dan tayangan slide.

Program diteruskan lagi dengan penyampaian beberapa anugerah. Antara anugerah-anugerah tersebut ialah Qudwah Hasanah yang telah disandang oleh Ustaz Mohd Zahid bin Abu Bakar dan Ustazah Nufhafsah binti Awaluddin.

Anugerah Mahasiswa/wi kreatif pula disandang oleh Ustaz Muhammad Saiful Ammar bin Ismail dan Ustazah Aisah binti Nasaruddin. Anugerah peserta EGP PMRAM yang terbaik pula telah disandang oleh Ustaz Mohd Omar bin Adam, dan Ustazah Zahidah binti Wafir.

Manakala pemenang bagi pertandingan Baiti Jannati telah disandang oleh Bait Bujang dan Darul Muttaqin. Usrah Terbaik pula dimenangi oleh Usrah Saidina Omar, yang dikendalikan oleh Ustaz Hanif bin Musa, dan Usrah Saudah Zam'ah bagi akhawat.

Seterusnya Anugerah Yang Dipertua KPIPM yang disempurnakan oleh beliau sendiri kepada 16 orang penerima anugerah tersebut.

Biro Terbaik untuk sesi ini ialah Biro Dakwah dan Tarbiah, dan program anjuran biro/jabatan terbaik ialah Program Rabi' Camp dan KPIPM Cup.

Acara terakhir pada majlis kali ini ialah persembahan nasyid oleh kumpulan al Muhazzirun dan diteruskan lagi dengan persembahan daripada Ahli Jawatankuasa Tadbir sendiri.

Program tamat pada jam 11.35 malam.